پاورپوینت در مورد همدان

دسته بندي : عمومی و استخدامی » آموزشی
فهرست و مطالب آورده شده در اسلاید :

 هَمِدان[HAMEDAN] يکي از شهرهاي غربي و کوهستاني ايران مي‌باشد که در استان همدان و در دامنه رشته کوه الوند واقع شده‌است. همدان يکي از شهرهاي تاريخي-فرهنگي و توريستي ايران به شمار مي‌رود. اين شهر در سيصد و شصت کيلومتري جنوب غربي تهران، در ارتفاع ۱۸۰۰ متري از سطح دريا قرار دارد. جمعيت اين شهر طبق سرشماري سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ايران برابر با ۴۷۹,۴۴۰ نفر بوده‌است. شهر همدان مرکز شهرستان همدان و نيز مرکز استان همدان است.
محوطه بزرگ ميدان مرکزي شهر همدان در زمان سلطنت رضاشاه پهلوي توسط مهندسان آلماني طراحي شده و به نقشه شعاعي معروف است که ۶ بلوار اصلي بطور موازي به ميدان اصلي شهر وصل شده و بزرگراه‌ها بصورت رينگهاي اول و دوم، آنها را منقطع کرده که درجهان در نوع خود کم نظير است و در ابتداي هر بلوار اصلي دو گنبد نقره‌اي رنگ جمعاً به تعداد ۱۲ گنبد به يادگار ۱۲ امام مذهب شيعه و با نام ايشان تعبيه شده‌است.
همدان، اولين پايتخت نخستين شاهنشاهي در ايران در ۲۷۰۰ تا ۲۵۵۰ سال پيش بوده‌است. اين شهر را نخستين شاه ماد بنيان نهاد و آن را در زبان ايرانيان دوران مادها هگمتانه به معني «جاي گرد آمدگان» ناميدند. همدان پايتخت تابستاني شاهان هخامنشي و اشکاني نيز بوده‌است. نام هگمتانه به مرور زمان در دوران ساسانيان به اَهمتان/ اَهمدان و سپس به همدان دگرگون شده‌است.

دسته بندی: عمومی و استخدامی » آموزشی

تعداد مشاهده: 4577 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 215

حجم فایل:8,419 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    از برنامه پاورپوینت جهت ویرایش استفاده شود.

  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی یک فایل pptx