دانلود تحقیق با موضوع جعل

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع جعل

فهرست این تحقیق:
مقدمه
چکیده
تعریف جعل
عنصر قانونی
عنصر مادی
اضرار به غیر
عنصر معنوی یا روانی
مجازات جرم جعل
تعدد و تکرار در جعل
گذشت شاکی
جعل و سایر جرایم
تحقیق جعل
نتیجه گیری
منابع در مآخذ

مقدمه

مردم بایستی این اطمینان را داشته باشند که وقتی از نوشته ای استفاده می کنند و یا به سندی استناد می کنند، آن سند اصیل است. در غیر این صورت نظم اجتماع بر هم می خورد. با این که اغلب جرم جعل تصاحب مال غیر می شود، جعل را در دسته جرایم علیه اموال قرار نداده اند بلکه جزء دسته جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی می دانند. یعنی بیش از آن که به جنبه ی مالی آن توجه شود جنبه غیر مالی و خطری که برای اجتماع دارد مد نظر قرار گرفته است برای مثال: هنگامی که قاضی تحقیق در ثبت گفته های متهم به جای جمله ی «اتهامات را قبول ندارم» بنویسد «اتهامات را قبول دارم» موجب بی اعتقادی مردم نسبت به دستگاه قضایی می شود. به همین دلیل جعل را بایستی در زمره جرایم علیه امنیت و آسایش عموم بدانیم.

جرم جعل و تزویر از جرایمی است که موجب سلب اعتقاد مردم نسبت به اسناد و نوشته های خصوصی و عمومی گردیده و نتیجتاً نحل اسایش عمومی مردم است لذا به دلیل اهمیتی که این جرم دارد قانونگذار ما در کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مبحثی را به سرفصل جعل و تزویر داده است.
به جهت صلاحیت رسیدگی نیز اهمیت جرم جعل و تزویر تا حدی است که به موجب ماده 5 قانون مجازات اسلامی: هر ایرانی یا بیگانه ای که در خارج از قلمرو حاکمیت ایران مرتکب یکی از جرایم ذیل شود و در ایران بافت شود و یا به ایران مسترد گردد طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران مجازات می شود.
بند 2: جعل فرمان یا دست خط با مهر یا امضاء مقام رهبری و یا استفاده از آن.

بند 3: جعل نوشته ی رسمی رئیس جمهور یا رئیس مجلس شورای اسلامی و یا شورای نگهبان و یا رئیس خبرگان یا رئیس قوه قضائیه یا معاونان رئیس جمهور یا رئیس دیوانعالی کشور یا دادستان کل کشور یا هر یکاز وزیران یا استفاده از آ ن ها.

در این تحقیق سعی شده است جعل معنوی شناسایی شود و مشخص می کند که چه کسی مرتکب جعل معنوی می شود؟ آیا افراد عادی را نیز می توان به جعل مفادی محکوم کرد یا این که مختص گروه خاصی مسی باشد؟ اصلاً جاعل ا زچه راه هایی مرتکب این نوع جعل می شود؟ اگر جاعل برای ارتکاب جرم دیگری مرتکب جعل شود چگونه مجازات می شود؟ گذشت شاکی چه تأثیری بر وری دادرسی دارد؟ آیا متهم به صرف استرداد دادخواستیتبرئه می شود؟ یا این کهجعل جزء جرایم اللهی است و گذشت شاکی تأثیری در آن ندارد؟
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 5503 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: DOCX

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:46 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: